Kampania Wiosenna 2023

Dołącz do grupy Kampanii Wiosennej i wprowadzaj innowacje w klasie z eTwinningiem

Termin: 01.03.-07.04.2023

Tegoroczna kampania wiosenna będzie składać się z przeznaczonych dla eTwinnerów działań i webinariów skupionych na czterech najważniejszych filarach leżących u podstaw szerszego zjawiska innowacji w edukacji oraz na metodach wprowadzania innowacji w klasie z eTwinningiem.

Podczas trwającej od 1 marca do 7 kwietnia kampanii eTwinnerzy będą zachęcani do refleksji nad motywem przewodnim w ramach różnorodnych działań online. Użytkownicy platformy uzyskają również dostęp do inspirujących materiałów poświęconych zwiększaniu synergii między edukacją i innowacją.

Kampania skupi się na promowaniu dobrostanu uczniów i personelu szkół, sugerując różne narzędzia cyfrowe i rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji do wykorzystania w klasie oraz kładąc nacisk na nadrzędną rolę zwiększania włączania społecznego w szkole. Debata o innowacji nie może ograniczać się do narzędzi cyfrowych – powinna uwzględnić zapewnianie uczniom szerszej możliwości działania w klasie pod względem przedstawiania i egzekwowania potrzeb edukacyjnych i emocjonalnych. W ramach działań poruszone zostaną następujące podtematy:

  • innowacja społeczna w szkole,
  • dobrostan umysłowy i emocjonalny w szkole,
  • innowacje pedagogiczne,
  • sztuczna inteligencja.

Dzięki nowej nowej grupie działającej na Europejskiej Platformie Edukacji Szkolnej, uczestnicy kampanii będą mogli skorzystać z interaktywnej biblioteki zawierającej szereg działań, artykułów do przeczytania i poświęconych podtematom inspirujących materiałów w wolnym dostępie. Podczas kampanii uczestnicy będą mogli wziąć udział w szeregu webinariów poświęconych tematom takim jak dobrostan, sztuczna inteligencja czy metody walki z dezinformacją.

Uczestnicy kampanii zostaną poproszeni o podzielenie się w mediach społecznościowych sposobami na wprowadzanie innowacji do prowadzonych zajęć i podejściem do poruszanych w ramach kampanii podematów, opatrując wpisy hasztagiem #eTw4Innovation. Uczestnicy kampanii zyskają tym samym dostęp do przydatnych materiałów udostępnianych przez innych użytkowników platformy.

Dołączcie do grupy Kampanii Wiosennej, odkryjcie ciekawe materiały i zaplanowane dla Was wydarzenia. Już teraz zapraszamy na:

The school as a place to address pressing issues in the digital age: tackling disinformation and promoting digital literacy

This webinar will explore how education can empower young people to make informed choices in our digital age. It will focus on building resilience towards disinformation and promoting digital literacy in primary and secondary education. 

The session will present the Guidelines for teachers and educators on tackling disinformation and promoting digital literacy through education that the Commission published last October as part of the Digital Education Action Plan. The Guidelines are targeted at primary and secondary teachers and educators in different subjects and with prior or no experience in digital education. They are also relevant for the broader education community- school leaders and other educational staff.  

Speakers include representatives from both the Commission and Expert Group which developed the Guidelines. The audience will learn how the Guidelines can be used directly in the classroom and what good practices can be taken as inspiration.

Termin: 15.03.2023, godz. 16:00
Eksperci: 
Simona Petkova and Kari Kivinen

Zarejestruj się 

How to create a school environment for wellbeing

Carl Rogers said: The good life is a process, not a state of being. It is a direction, not a destination. How to be well? According to LifeComp, wellbeing is the pursuit of life satisfaction, care of physical, mental, and social health and adoption of a sustainable lifestyle. In this webinar we will closer explore how to prioritize wellbeing in our schools and what can we do to support wellbeing of teachers and students.

Termin: 23.03.2023, godz. 16:00
Ekspertka: Kornélia Lohyňová

Zarejestruj się

Artificial Intelligence (AI) in education: Does it undermine or support education?

As media and digital technologies are finding their way into more and more areas of life and work, fostering digital skills is becoming ever more important. Increasingly, media

applications also feature components based on artificial intelligence (AI). We may encounter such systems in the form of smart language assistants and personalised recommendations on our favourite streaming platform, or when unlocking their smartphones using facial recognition. Until now, however, general understanding of artificial intelligence has been somewhat limited, which can lead to misunderstanding and mystification. 
In a world where AI is growing in importance, it is crucial for education to consider what competencies people need as AI changes how people communicate, work and live with one another and with machines. Against the backdrop of the current public discussions on ChatGPT and its impact on education, the question has come up whether these kinds of technologies are actually supporting or undermining teaching and learning. 

In this short webinar we want to deal with this essential question by providing context, overview and concrete examples: 
•    Definition: What are we talking about?
•    AI in education: 5 big ideas?
•    Use cases of ChatGPT and beyond: Learning with AI, for AI or about AI?
•    New roles: How does AI impact the role of teachers and students?
•    Impact:  Which benefits and challenges are we facing? 

Termin: 03.04.2023, godz. 16:00
Ekspercie: Claude Reuter, Daniela Hau, Claire Flammang

Zarejestruj się