23.05.2022
Lista szkoleń
Tydzień z TeacherMade
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w swojej pracy chcą wykorzystywać bezpłatne narzędzia aplikacji TeacherMade do tworzenia materiałów dydaktycznych w formie interaktywnych kart pracy. Aplikacja TeacherMade pozwala na przygotowanie zadań różnego typu, m.in. długa i krótka odpowiedź, prawda/fałsz, wielokrotnego wyboru, pola wyboru, łączenie w pary, wybieranie odpowiedzi z rozwijanej listy, interaktywny obszar, zadania matematyczne.
Wymagania wstępne
Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie tworzenia prostych prezentacji multimedialnych, tworzenia folderów, posiadanie konta e-mail oraz umiejętność korzystania z przeglądarek internetowych. Mimo, iż prezentowana podczas kursu aplikacja jest dostępna wyłącznie w wersji anglojęzycznej, do jego realizacji nie jest wymagana znajomość języka obcego, ponieważ materiały dydaktyczne do kursu zostały opracowane w języku polskim.
Każdy uczestnik kursu powinien być zarejestrowany na portalu eTwinning.
Cele kursu
- wdrożenie do wykorzystania TIK w pracy dydaktycznej
- poznanie przykładowego narzędzia Web 2.0 do wykorzystania w codziennej pracy nauczyciela
- nabycie umiejętności tworzenia własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych
- umiejętne organizowanie samokształcenia
- sprawne korzystanie z platformy Moodle
Opis kursu
Podczas kursu jego uczestnicy nabędą umiejętność konwertowania dokumentów w formacie JPG, PNG, GIF, PDF or DOCX na interaktywne karty pracy. Udział w kursie pozwoli uczestnikom na nabycie umiejętności tworzenia własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych, które można z powodzeniem wykorzystywać w trakcie realizacji projektów eTwinning, na zajęciach obowiązkowych z danego przedmiotu, jak i w pracy pozalekcyjnej z uczniami.
Treści kursu zostały podzielone na 6 modułów.
- W module 1 uczestnicy dowiedzą się jak zarejestrować się w aplikacji TeacherMade, jak korzystać z jej narzędzi, w jaki sposób udostępniać karty pracy innym nauczycielom zarejestrowanym w aplikacji oraz jak udostępnić uczniom kartę pracy w formie zadania domowego. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 1.
- W module 2 uczestnicy dowiedzą się jak tworzyć interaktywne karty pracy zawierające zadania typu: otwarta odpowiedź, krótka odpowiedź, dopasowywanie, interaktywny obszar. Otrzymają dostęp do linków z przykładowymi zadaniami. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 2.
- W module 3 uczestnicy dowiedzą się jak tworzyć interaktywne karty pracy zawierające zadania typu: prawda/fałsz, pola wyboru, wielokrotny wybór, wybieranie odpowiedzi z rozwijanej listy. Otrzymają dostęp do linków z przykładowymi zadaniami. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 3.
- W module 4 uczestnicy dowiedzą się jak tworzyć interaktywne karty pracy przy pomocy narzędzia Math. Narzędzie to jest szczególnie przydatne dla osób, które chcą przygotować uczniom zadania z zakresu matematyki, fizyki czy chemii. Otrzymają dostęp do linków z przykładowymi zadaniami. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 4.
- W module 5 uczestnicy poznają dodatkowe funkcje aplikacji TeacherMade.
- W module 6 uczestnicy otrzymają informacje o zaliczeniu kursu i wypełnią ankiety ewaluacyjne.
Treści szkoleniowe
1. Aplikacja TeacherMade - wprowadzenie
- Zakładanie konta w aplikacji TeacherMade - wprowadzenie
- Narzędzia aplikacji TeacherMade
- Udostępnianie innym nauczycielom kart pracy wykonanych w aplikacji TeacherMade
- Udostępnianie uczniom kart pracy wykonanych w aplikacji TeacherMade
- Aplikacja TeacherMade – link
- Zestaw przykładowych zadań opracowanych w aplikacji TeacherMade
- Jak przesłać plik z zadaniem na platformę Moodle
- Zadanie 1
2. Interaktywne karty pracy – cz. 1
- Tworzenie karty pracy – zadanie typu otwarta odpowiedź (Open Answer/Long Answer/Paragraph)
- Tworzenie karty pracy – zadanie typu krótka odpowiedź, uzupełnianie luk (Short Answer/Fill-in-the Blank)
- Tworzenie karty pracy – zadanie typu dopasowywanie (Matching)
- Tworzenie karty pracy – zadanie typu interaktywny obszar (Hot Spot/Click Area)
- Przykładowe karty pracy - linki
- Zadanie 2
3. Interaktywne karty pracy – cz. 2
- Tworzenie karty pracy – zadanie typu prawda/fałsz (True/False)
- Tworzenie karty pracy – zadanie typu pola wyboru (Checkboxes)
- Tworzenie karty pracy – zadanie typu wielokrotny wybór (Multiple Choice)
- Tworzenie karty pracy – zadanie typu wybieranie odpowiedzi z rozwijanej listy (Dropdown)
- Przykładowe karty pracy - linki
- Zadanie 3
4. Interaktywne karty pracy – cz. 3
- Tworzenie karty pracy – zadanie typu liczby (Numbers)
- Tworzenie karty pracy – zadanie typu ułamki (Fraction)
- Tworzenie karty pracy – zadanie typu liczby mieszane (Mixed Numbers)
- Tworzenie karty pracy – zadanie typu wyrażenia algebraiczne (Algebra Expression)
- Przykładowe karty pracy - linki
- Zadanie 4
5. Inne narzędzia aplikacji TeacherMade
- Tworzenie karty pracy – zadanie typu Drag and Drop (przeciągnij i upuść)
- Dodatkowe opcje dostępne w aplikacji
- Pomysły na wykorzystanie aplikacji TeacherMade (wiki)
6. Podsumowanie
- Ankieta ewaluacyjna nr 1
- Ankieta ewaluacyjna nr 2
- Certyfikat ukończenia szkolenia
Zasady organizacyjne
Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem: https://kursy.etwinning.pl. Nabór uczestników prowadzony jest poprzez formularz na stronie http://etwinning.pl/kursy-internetowe. Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, kończy w następny poniedziałek o godzinie 23.55. Obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać. Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu, pracować systematycznie i zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Treści szkoleniowe zostaną odsłonięte w trzech częściach.
Jeśli uczestnik nie rozpocznie pracy w ciągu 3 dni od rozpoczęcia kursu, zostanie z niego usunięty przez prowadzącego.
Autorka kursu: Aneta Wilk
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
-
Kursy internetowe
-
Kursy internetowe
16.05.2022
Tydzień z uczniem zaangażowanym
-
Kursy internetowe - pozostałe
16.05.2022
Tydzień na plan współpracy w projekcie
-
Kursy internetowe
09.05.2022
Tydzień z Deck.Toys
-
Kursy internetowe
23.11.2021
Tydzień z programowaniem w Pythonie cz. II
-
Kursy internetowe
19.11.2021
Tydzień z narzędziami TIK – edukacja matematyczna kl. I- III