Tydzień z GoConqr

Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe

Adresaci szkolenia

Kurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w swojej pracy chcą wykorzystywać bezpłatne narzędzia aplikacji GoConqr do tworzenia materiałów dydaktycznych w formie prezentacji, kart obrazkowych, map mentalnych, notatek i quizów.

Wymagania wstępne

Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie tworzenia prostych prezentacji multimedialnych, tworzenia folderów, posiadanie konta e-mail oraz umiejętność korzystania z przeglądarek internetowych. Mimo iż prezentowana podczas kursu aplikacja jest dostępna wyłącznie w wersji anglojęzycznej, do jego realizacji nie jest wymagana znajomość języka obcego, ponieważ materiały dydaktyczne do kursu zostały opracowane w języku polskim. Każdy uczestnik kursu powinien być zarejestrowany na portalu eTwinning.

Cele kursu

  • wdrożenie do wykorzystania TIK w pracy dydaktycznej
  • poznanie przykładowego narzędzia Web 2.0 do wykorzystania w codziennej pracy nauczyciela
  • nabycie umiejętności tworzenia własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych
  • umiejętne organizowanie samokształcenia
  • sprawne korzystanie z platformy Moodle

Opis kursu

Podczas kursu uczestnicy będą poznawać narzędzia do tworzenia materiałów dydaktycznych w formie prezentacji, kart obrazkowych, map mentalnych, notatek i quizów dostępnych w ramach wykorzystania bezpłatnych narzędzi aplikacji GoConqr. Udział w kursie pozwoli uczestnikom na nabycie umiejętności tworzenia własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych, które można z powodzeniem wykorzystywać w trakcie realizacji projektów eTwinning, na zajęciach obowiązkowych z danego przedmiotu, jak i w pracy pozalekcyjnej z uczniami.

Treści kursu zostały podzielone na 5 modułów z obowiązkowymi zadaniami do wykonania.

Treści szkoleniowe

  1. Prezentacje
  • Zakładanie konta w aplikacji GoConqr
  • Tworzenie prezentacji w aplikacji GoConqr – wybór szablonu
  • Tworzenie prezentacji w aplikacji GoConqr – edytowanie prezentacji i zarządzanie prezentacją
  • Przykładowa prezentacja – link
  • Aplikacja GoConqr – link
  • Zadanie 1
  1. Karty obrazkowe
  • Tworzenie kart obrazkowych (flashcards) w aplikacji GoConqr
  • Przykładowy zestaw kart obrazkowych – geografia
  • Przykładowy zestaw kart obrazkowych – program eTwinning
  • Zadanie 2
  1. Mapy mentalne i notatki
  • Tworzenie mapy mentalnej w aplikacji GoConqr
  • Przykładowa mapa mentalna – link
  • Zadanie 3a
  • Tworzenie notatki w aplikacji GoConqr
  • Przykładowa notatka – link
  • Zadanie 3b
  1. Quizy
  • Tworzenie quizów w aplikacji GoConqr – wprowadzenie
  • Quiz typu wielokrotny wybór (Multiple Choice)
  • Quiz typu pola wyboru (Checkboxes)
  • Quiz typu prawda czy fałsz (True or False)
  • Przykładowe quizy – linki
  • Quiz typu wypełniane luk tekstem (Fill-The-Blanks with: Text)
  • Quiz typu wybieranie odpowiedzi z rozwijanej listy (Fill-The-Blanks with: Dropdown)
  • Quiz typu przeciąganie i upuszczanie słów (Fill-The-Blanks with: Drag and Drop)
  • Przykładowe quizy – linki
  • Quiz typu podpisywanie obrazka tekstem (Label image with: Text)
  • Quiz typu oznaczanie obrazka – wybór słów z rozwijanej listy (Label image with: Dropdown)
  • Quiz typu oznaczanie obrazka – przeciąganie i upuszczanie słów (Label image with: Drag and Drop)
  • Przykładowe quizy – linki
  • Zadanie 4 
  1. Podsumowanie
  • Ankieta ewaluacyjna nr 1
  • Ankieta ewaluacyjna nr 2
  • Certyfikat ukończenia szkolenia

Zasady organizacyjne

Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem: https://kursy.etwinning.pl. Nabór uczestników prowadzony jest poprzez formularz na stronie https://etwinning.pl/szkolenia-etwinning/kursy-internetowe. Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, kończy w następny poniedziałek o godzinie 23.55. Obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać. Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu, pracować systematycznie i zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania zgodnie z ustalonymi terminami.

Treści szkoleniowe zostaną odsłonięte w trzech częściach:

Moduły 1 i 2 zostaną odsłonięte w poniedziałek do godz. 9. Na zapoznanie się z materiałami do modułów i wykonanie zadań uczestnicy będą mieć czas do środy, do godz. 23.55.

Moduły 3 i 4 zostaną odsłonięte w czwartek do godz. 9. Na zapoznanie się z materiałami do modułów i wykonanie zadań uczestnicy będą mieć czas do poniedziałku, do godz. 23.55.

Moduł 5 zostanie odsłonięty najpóźniej w ostatnim dniu kursu, w którym udostępniona zostanie ankieta ewaluacyjna oraz dostęp do generatora certyfikatów dla tych uczestników, którzy ukończą kurs z pozytywnym rezultatem. 

Jeśli uczestnik nie rozpocznie pracy w ciągu 3 dni od rozpoczęcia kursu, zostanie z niego usunięty przez prowadzącego.

Autorką kursu jest Aneta Wilk.

Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.

Zaświadczenie o ukończonym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.

Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl