Robot European Dance

Robot European Dance

Nazwa szkoły:
Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 226 Małego Europejczyka w Warszawie

Koordynatorka:
Joanna Pacholczyk-Mizdalska

Szkoły partnerskie:
Humanitas Bilingual School Torrejón, Hiszpania
CEIP Plurilingüe de Sigüeiro, Hiszpania
Szkoła Podstawowa nr 16 im. Tony Halika w Warszawie
Folkestad barnehage, Norwegia
Osnovna Škola “Hunjadi Janoš”, Serbia
1ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Λητής, Grecja
Selçuklu Anaokulu, Turcja

Obszary tematyczne:
wychowanie przedszkolne, języki obce, sztuka, muzyka, plastyka

Języki:
angielski

Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/78430/

Nagrody i wyróżnienia:
Krajowa i Europejska Odznaka Jakości
Laureat konkursu Nasz projekt eTwinning 2020

 

Uczestnicy projektu tworzyli choreografię dla tańców robotów do tradycyjnej muzyki z krajów partnerskich. Każdy z partnerów miał za zadanie opracować układ, napisać algorytm tańca, nagrać wykonanie i udostępnić pracę. W ten sposób we wszystkich szkołach, przedszkolach dzieci poznały kulturę krajów współpracujących, a roboty mogły zatańczyć wszystkie tańce europejskie. Na zakończenie dzieci razem wymyśliły choreografię do wspólnej piosenki It’s a small world, którą roboty wykonały na finał projektu.

Innowacyjność projektu opierała się na dziecięcej kreatywności, pomysłowości i wprowadzeniu robotyki do przedszkola. Dzieci łącząc aktywne słuchanie muzyki i elementów kodowania na dywanie stworzyły własne propozycje tańców i zaprezentowały swoje pomysły szerszej publiczności. Pisząc proste algorytmy, nagrywając filmiki i tańcząc zdobywały nowe umiejętności i rozwijały liczne kompetencje.

Dzieci pracowały we wspólnej przestrzeni realizując zadania w grupach i zbiorowo. Wspierały się i spierały tworząc wspólne dzieło jakim był taniec Polonez. Podczas zabaw swobodnych indywidualnie bawiły się w programowanie robotów, czerpiąc radość z własnych postępów. A nauka piosenek w obcych językach i perspektywa kontaktu z dziećmi z innych placówek motywowała ich do nauki słówek i nie tylko.

Przedszkolaki pracowały z robotami online i z użyciem tabletu. Wszystkie materiały powstawały we współpracy:

  • EU-BOTS,
  • logo projektu,
  • wybieranie ulubionego robota,
  • praca nad wspólną choreografią do piosenki It’s a small world.
  • Gry w LEarningApps
  • Chmury wyrazów

Projekt był bardzo atrakcyjny i ciekawy dla dzieci. Uwielbiały zabawy z robotami, dzięki którym postawiły swoje pierwsze kroki w nauce programowania. Poznały różne rodzaje robotów oraz ich zastosowania. Były bardzo twórcze w swoich działaniach, rozwijały kompetencje językowe, matematyczne, orientację w przestrzeni, kreatywność, pomysłowość i wzmacniały poczucie własnej wartości. Przede wszystkim zwiększyły swoją świadomość istnienia innych krajów poprzez wspólne działania i bezpośredni kontakt online.

Aktywny udział w pracy na TwinSpace oraz praca z TIK doskonaliła także umiejętności nauczycieli, wzbogacił ich warsztat o nowe metody i narzędzia.

Koordynatorka