Konkurs „Językowa e-dukacja”, czyli jak językowcy podsumowali okres nauczania na odległość

Konkurs „Językowa e-dukacja”, czyli jak językowcy podsumowali okres nauczania na odległość

Grupa dla nauczycieli języków obcych eTwinningowe TIKanie z językami działa dopiero od miesiąca, a jej uczestnicy już wzięli udział w pierwszym konkursie. Ich zadaniem było zaprezentowanie ciekawych, interaktywnych materiałów edukacyjnych, które wypracowali w trakcie edukacji zdalnej. Trzeba przyznać, że przedstawione zasoby są bardzo inspirujące i motywujące do wykorzystywania TIK w codziennej pracy!

 

Aby przejść do materiału należy kliknąć w grafikę.

 

Katarzyna Drapała ze Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Sieniawie przygotowała i nagrała za pomocą narzędzia Screencast-O-Matic lekcję języka angielskiego poświęconą rzeczownikom niepoliczalnym i nazwom produktów żywnościowych. Wykorzystała przy tym strony z podręcznika Brainy 4 oraz zdjęcia z Pixabay. Gotową lekcję opublikowała w serwisie YouTube.

 

Lekcja autorstwa Katarzyny Drapały

 

Beata Brylowska ze Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Somoninie opracowała za pomocą Dokumentów Google dodatkową lekcję języka angielskiego poświęconą superbohaterom i ich niesamowitym zdolnościom. Wykorzystała do tego zasoby z YouTube, platformy National Geographic Kids  oraz strony British Council.

 

Lekcja autorstwa Beaty Brylowskiej

 

Monika Khan z Zespołu Szkół w Wysokiej Głogowskiej wykorzystała Nearpod do opracowania interaktywnego zestawu zadań związanych z latem, Polską i ciekawymi miejscami, które można zobaczyć w naszym kraju – wszystko po to, aby uczniowie utrwalili angielskie słownictwo związane z podróżowaniem i krajobrazem.

 

Nearpod autorstwa Moniki Khan

Letni zestaw zadań, tym razem w języku niemieckim, przygotowała Anna Przybylska-Gwizdek z Polsko-Angielskiej Szkoły Podstawowej MENTIS w Warszawie. Uczniowie, którzy podjęli się wykonania ich w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, na pewno się nie nudzili!

 

Zestaw letnich zadań autorstwa Anny Przybylskiej-Gwizdek

Zestaw letnich zadań autorstwa Anny Przybylskiej-Gwizdek

Ewa Przybysz-Gardyza ze Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Stojadłach wykorzystała aplikację EduCandy do opracowania ćwiczeń utrwalających angielskie nazwy części ciała zwierząt. Za pomocą platformy LiveWorksheets  stworzyła natomiast kartę pracy dla czwartoklasistów, dzięki której mogli poćwiczyć tworzenie pytań w czasie Present Simple.

 

LiveWorksheets Ewy Przybysz-Gardyzy

EduCandy Ewy Przybysz-Gardyzy

Agnieszka Błaszczyk ze Szkoły Podstawowej w Srocku utworzyła lekcję języka angielskiego poświęconą wyrażeniom much, many i a lot of za pomocą aplikacji Genial.ly. Prezentacja w czytelny sposób wyjaśnia różnicę pomiędzy często mylonymi przez uczniów wyrażeniami.

 

Genial.ly Agnieszki Błaszczyk

Także Ewa Sokół ze Szkoły Podstawowej w Harasiukach wykorzystała Genial.ly – tym razem aplikacja pomogła stworzyć zestaw łączący słownictwo z zadaniami utrwalającymi, dzięki którym uczniowie mogą nie tylko powtórzyć zagadnienia związane z wyglądem człowieka, ale także przygotować się do egzaminu ósmoklasisty.

 

Genial.ly Ewy Sokół

Ciekawym zasobem, który pojawił się na naszej konkursowej tablicy, był również wielkanocny escape room w języku niemieckim, stworzony za pomocą Formularzy Google. Autorka opisała go następująco:

Wo hat der Osterhase Eier versteckt? Zabawa, którą przygotowałam dla swoich uczniów na Wielkanoc. Polega ona na rozwiązaniu po kolei zadań, by dotrzeć do miejsca, w którym Zajączek Wielkanocny schował jajka. W miejscu docelowym każdy z uczniów zamieszczał swoje imię i nazwisko. Można było nagrodzić tych, którym udało się zrobić to najszybciej.

 

Wielkanocny escape room

Wielkanocny escape room

Podczas kształcenia na odległość powstawały nie tylko ciekawe zasoby edukacyjne, ale również nowe działania projektowe. Nina Gruss ze Szkoły Podstawowej nr 70 im. Mikołaja Kopernika w Poznaniu zaprezentowała ebook utworzony za pomocą aplikacji Book Creator, będący efektem pracy nad projektem „My perfect day”. Autorka tak opisuje projektowe działania:

Uczestniczyłam z moimi uczniami w projekcie My perfect day.  Uczniowie na podstawie otrzymanych materiałów wykonywali swoje prace, które umieścili w międzynarodowym e-booku. Jednym z ulubionych zajęć moich uczniów były spotkania online z licealistką z Nowego Jorku w ramach projektu #razemdlanauczycieli. To wydarzenie, również zawarliśmy w naszym e-booku. Uczniowie młodsi zaproponowali sensoryczną kartę poszukiwawczą (summer scavenger hunt).

eBook Niny Gruss

Zasoby zamieszczone na konkursowej tablicy są dowodem na to, jak bardzo kreatywni i zaangażowani w swoją pracę są nauczyciele języków obcych. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywny udział i przetarcie konkursowego szlaku w naszej grupie!

 

Trenerki grupy eTwinningowe TIKanie z językami

Monika Mojsiejonek, Renata Zając, Wioletta Sosnowska