I am a little story

I am a little story

Nazwa szkoły:
Zespół Szkół – Szkoła Podstawowa i Gimnazjum im. Jana Pawła II w Dobrej

Koordynatorzy:
Jolanta Carkowska

Szkoły partnerskie:
FERİDE BEKÇİOĞLU ORTAOKULU (Turcja)
“Flatrat e dijes” (Albania)
Şcoala Gimnazială Muncelu de Sus (Rumunia)

Obszary tematyczne:
informatyka, geografia, historia/WOS, język obcy

Języki:
angielski

Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/29213/home
http://iamalittlestory.weebly.com/

Nagrody i wyróżnienia:
Krajowa i Europejska Odznaka Jakości
Laureat konkursu Nasz projekt eTwinning 2018
Zwycięzca tureckiego konkursu eTwinning na animację

 

Głównym celem projektu było rozpowszechnianie czytelnictwa wśród młodzieży, ale zarazem wzmacnianie tolerancji dla inności i różnorodności oraz uświadomienie sobie złożoności społeczeństw.

 

Współpraca z partnerami-nauczycielami projektu rozpoczęła się od wspólnego ustalenia celów, zadań, oczekiwanych rezultatów oraz proponowanych narzędzi TIK. Głównym kanałem komunikacji był Messanger i e-mail, a wszystkie działania realizowane były w oparciu o międzynarodową współpracę.

Pierwszą aktywnością było przedstawienie siebie na TwinSpace. Uczniowie uzupełnili swoje profile, wymienili się podstawowymi informacjami i nawiązali pierwsze kontakty poprzez forum. Chętnie korzystali z tej opcji, ale najwięcej przyjemności sprawiały im wideokonferencje z partnerskimi szkołami. Dzięki dobrze zorganizowanej i aktywnej komunikacji zrealizowali wiele wspólnych aktywności z wykorzystaniem ciekawych narzędzi TIK:

Uczniowie z ogromnym zaangażowanie pracowali w projekcie. W trakcie jego trwania zgłaszali swoim opiekunom propozycje urozmaicenia poszczególnych zadań. To dzięki ich inicjatywie powstał quiz o krajach partnerskich oraz wirtualna galeria prac. Czuli się odpowiedzialni za realizację projektu.

 

Fascynowała ich możliwość współpracy z rówieśnikami z innych państw. Wyszukiwali w Internecie informacji na temat krajów, z których pochodzili ich partnerzy, sprawdzali odległość dzielącą ich od ich kolegów, na bieżąco śledzili materiały zamieszczane na platformie TwinSpace, niecierpliwie czekali na kolejne wpisy na forum, regularnie dodawali własne (w trakcie zajęć pozalekcyjnych z języka angielskiego). Świetnie się bawili w podczas pierwszego zadania, którym było dopasowanie imion partnerów do zdjęć. Konkurs na plakat promujący projekt, również wywołał mnóstwo emocji. Uczniowie chętnie głosowali, ciesząc się, że to do nich należy decyzja wyboru plakatu będącego wizytówką ich pracy.

Najwięcej radości sprawiła im wideokonferencja z uczniami z Turcji. Zadawali pytania, dzielili się spostrzeżeniami na temat współpracy, a nawet prezentowali popularne w swoich krajach tańce.

Rozwinęły się kompetencje społeczne, takie jak komunikacja i umiejętność pracy w grupie. Uczniowie zwalczyli swój strach przed posługiwaniem się językiem angielskim w komunikacji z rówieśnikami z innych państw, a wręcz czekają z niecierpliwością na kolejną okazję do nawiązania kontaktu.

Koordynatorka