Dobre praktyki o projektach eTwinning

Dobre praktyki o projektach eTwinning

Czasopismo “Dobre Praktyki” jest  forum wymiany doświadczeń nauczycieli i organizacji edukacyjnych poszukujących nowatorskich rozwiązań. Czasopismo daje możliwość dzielenia się przykładami innowacji wartych upowszechnienia, nierzadko “zamkniętych” w szkole, często tworzonych przez nauczycieli pracujących w “samotności pedagogicznej”. Upowszechnianie dobrych praktyk to właśnie zadanie czasopisma “Dobre Praktyki – innowacje w edukacji”.

W jednym z ostatnich wydań ukazał się ciekawy tekst o projekcie eTwinning zachęcający nauczycieli do aktywności w synergii z projektami Erasmus+. Jego autorka – Joanna Paluszkiewicz jest łódzką eTwinnerką.

Projekt  FRIENDS, AMIGOS, PRZYJACIELE został nagrodzony krajową i europejską odznaką jakości. Został zrealizowany przez nauczycielkę i dzieci z Przedszkola Miejskiego nr 118 w Łodzi we współpracy z placówką partnerską w Wielkiej Brytanii. Dzięki współpracy z wolontariuszami Erasmus+ działania projektowe realizowano w języku hiszpańskim i angielskim. Publikacja jest inspiracją dla nauczycieli, którzy obawiają się realizacji międzynarodowych projektów z powodu bariery językowej. Pokazuje, że międzynarodowa współpraca motywuje dzieci i nauczycieli do rozpoczęcia nauki języka obcego.